23. feb. 2007

Hummus-krise!

Skal innrømme at jeg ikke skjønte noen ting da jeg denne uken skulle kjøpe hummus. Først var de utsolgt i en butikk. Og så en til. Og så en til... Følte jeg hadde løpt gjennom halve sentrum øst i London da jeg fikk vite at det var oppstått noen problemer under produksjon av den delikate varen, som i løpet av få år er blitt en integrert del av britisk kosthold. Til tross for Fedon-diettens fokus på middelhavsdietten er fersk hummus fortsatt noe man ikke finner alment tilgjengelig i norske dagligvarebutikker. Helt ubegripelig siden produktet både er godt og sunt. Og langt bedre enn all den tomatsausen som trykkes ned over hodene på norske forbrukere hele tiden. Kanskje noen burde sette i gang en folkeaksjon for hummus i norske butikker?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hummus, ja. Vi /Gry med meg som cheerleader) jobbet oss intenst fram mot hummusperfeksjon i Costa. Er et stykke unna enda, men når vi får skrudd på plass detaljene blir det fersk hummus neste gang du er i Oslo.

droneland sa...

Lovin' it!