5. mars 2007

Too Much Coffee Man

En annen ting Droneland ikke klarer seg uten i Cape Town er kaffe. Det blir en haandfull kopper hver dag. Gleden var spesielt stor da han ramlet over kaffebaren Seattle Coffee Company, kjeden som i sin tid startet kaffebarboomen i London. Dessverre ble alle kaffebarene deres kjoept opp av Starbucks. Saa passende da at paa samme tid som man oppdager at Seattle Coffee Comp er alive & well i det soerlige Afrika, saa er Starbucks involvert i en PR-messig katastrofe med den etiopiske regjering om raaderetten over navnene paa lokale etiopiske kaffemerker. En konflikt som riktignok har paagaatt en stund, men som vender seg fra vondt til verre for Starbux om man skal stole paa denne artikkelen i The Times. Man kan om ikke annet spoerre hvorfor lokale produktnavn/varer i u-land skal ha daarligere beskyttelse enn f.eks Parma-skinke eller andre varer i den vestlige verden? En interessant diskusjon aa foelge videre fremover.

Ingen kommentarer: