22. mars 2007
Made in Sweden
Britiske medier oppdager noe forsinket den svenske pop-stjernen Robyn og det som The Guardian kaller "the oddball pop coming out of Sweden". Mens svenskene har suksess ved at artistene selv omfavner markedet, pøser norske myndigheter ut penger for at norske artister skal reise til utlandet og i hovedsak spille for et norsk publikum. (Jeg har utallige eksempler på sistnevnte fra London. Dessuten har jeg fått rapporter fra venner på SXSW-festivalen som nettopp gikk av stabelen i Austin, Texas om at norske artister som fikk solide opphausing i norske medier stort sett ble møtt av skrale besøk og norske medie/bransjefolk. Unntak for Datarock og et par andre navn som er mer happening utenfor enn innenfor Norges grenser.) En ting vi kan lære er at statlige rockemillioner ikke er nok for å overbevise kresne utlendinger, selv om man aldri så mye er Big in Norway.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar