26. nov. 2007
To Junk Or Not To Junk
I Storbritannia raser det nå en debatt mellom helsemyndigheter og reklamebransjen om hvilke regler man skal ha for markedsføring av junk food. Skal man kunne ha reklame for fast food før det såkalte 'water shed' kl 21? Ting tyder på at det vil bli et betinget ja, forutsatt at man ser litt på det helsemessige aspektet av denne typen markedsføring. Droneland ser ikke problemet. Det at kids spiser på McDonald's er så innarbeidet og er noe de fleste vokser av seg i voksen alder. Hvorfor ikke la kidsa spise junk en periode og så parallelt bygge gode matvaner? Til syvende og sist er dette foreldrenes valg, og forsøk på nymoralisme hvor man prakker gode intensjoner ned over hodet på folk - ref Jamie Olivers prektige skolematprosjekt - har en kortvarig effekt blant skyldtyngete middelklasseforeldre og lite effekt utover dette.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar