Droneland gjorde nylig presse på storfilmen Beowulf, som er gjort i såkalt motion capture-teknikk fra Tilbake til fremtiden-regissør Robert Zemeckis og rommer fine scener av 50-åringen Ray Winstone med eight-pack magemuskler. Etter visning av filmen og pressekonferanse ble Droneland bedt om tilbakemelding fra filmbyrået. Her er hva han skrev:
"Pressekonferansen var bedre enn de fleste av dette slaget. Hvorvidt det var fordi det ble stilt noenlunde oppegående spørsmål eller fordi skuespillere, manusforfattere og produsent var velopplagt skal likevel være usagt. Dog er det grunn til å bemerke at det antakeligvis var et sjakktrekk at Angelina Jolie ikke var tilstede. Selv om det nok ville vært kjekt for tabloidene, så ville en del ellers avbalanserte heterofile menn (og evt lesber i forsamlingen) gått fullstendig av hengslene om Ange hadde vist sitt smukke legeme. Man kan vel legge til at for den homofile mannlige del av mediesirkuset var det nok godt at Ray Winstone ikke er like veltrent (og velutrustet) som Beowulf... (selv om vi kan drømme om det)
Opplegget var ellers ganske standard. Droneland stod over maten som ble servert før filmen, noe han er glad for. Ikke minst basert på reaksjonene fra de som først stod i kø og så åt den overkokte maten som lå og badet i ymse sauser som neppe ville blitt godkjent av helsetilsynet. For ikke å snakke om alle transfatstoffene i denslags gryteretter som verken er bra for kropp eller sjel. Men de trommemennene som stod og tok imot oss... hm, tror de fleste journalistene syns det var mer pinlig enn nødvendig. (Om de hadde stått med bar overkropp og avslørt ulike avskygninger av six eller eight packs ville saken dog stilt seg helt annerledes!)
Selve Beowulf-filmen var Dronelands første IMAX-opplevelse, men han kunne vel egentlig tenkt seg å se en standardutgave av filmen. Det ble noe litt lag på lag over filmen heller enn den smidige 3-D løsningen som antakeligvis var tilsiktet. Med det menes at det var et synlig sprang mellom ting som foregikk i forgrunnen og lengre bak på lerretet. Nesten som en pop-up-bok for voksne, men det er fortsatt best i papirformat.
Actionsekvensene var uten tvil de som fungerte best. Filmen brukte litt tid på å bygge seg opp og de rolige sekvensene var også der hvor filmen virket mest kunstig. Forhåpentligvis vil animasjonsindustrien etter hvert utvikle seg dithen at fokus ikke utelukkende er på eksplosjoner og høyt tempo. Men dette med motion capture er jo såpass nytt, så det blir interessant å følge formatet. Foreløpig konklusjon på teknikken er close, but no cigar. (Unntatt hvis du er Bill Clinton altså.)"
13. nov. 2007
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar