To jenter i New York foretok et lite eksperiment som kombinerte to av deres favoritt interesser: shopping og sushi. De bestemte seg for å sjekke om restauranter og butikker som selger sushi virkelig leverte varene som stod på etiketten. Resultatene var avslørende: to av fire restauranter og seks av de ti butikkene jentet testet hadde minst en feiletikett. Først og fremst ved at de solgte billig fisk som om det var en mer eksklusiv fiskeart. På et annet plan viser det også hvor langt teknologien er kommet når man kan bruke den til hverdagslige ting som dette og at forskning slett ikke behøver å være begrenset til akademia. Nok et steg i retning av demokratisering av vitenskapen og enda en deilig finger i ansiktet på teknoskeptikerne der ute.
Dessuten gav dette Droneland en mulighet for å begå en referanse til Neneh Cherrys debutalbum Raw Like Sushi, som inkluderte hennes største hit.
22. aug. 2008
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
1 kommentar:
Artig!
Legg inn en kommentar