Droneland har begynt å anmelde plater for Bergens Tidende igjen, og lytter i disse dager til debutalbumet fra Fever Ray, et nytt prosjekt fra The Knife-vokalist og sometimes-Röyksopp-kollaboratør Karin Dreijer Andersson. De faux-etniske lydlandskapene den svenske sangeren skaper under sitt nye alias bringer tankene tilbake til det glamorøse popbandet Japan og ikke minst deres frontfigur David Sylvian. (High praise indeed!)
Uansett, Droneland fikk også andre referanser til svunne 80-talls helter som Nina Hagen, Siouxsie & the Banshees, Liz Frazer/Cocteau Twins, Clare Grogan/Altered Images og ikke minst Cyndi Lauper. Det at behovet for å høre Altered Images ble stimulert, ledet Droneland til en nettside som hyller de skotske poppunkerne. Det låter fortsatt passe bittersøtt og viser hvordan punken tross sin antietablissementsimage egentlig hadde et ekstremt kommersielt potensiale. Noe som forsåvidt også ble utnyttet i samtiden av band som The Clash og Sex Pistols (eller i hvert fall bakmennene deres).